عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

ناکارآمدی «دارویار» اثبات شد | استیضاح وزیر بهداشت دوباره مطرح می‌شود؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه شهروندان برای تامین دارو این روزها با مشکلات زیادی رو به رو هستند، گفت: دارویار نتوانست مشکلات این حوزه را برطرف کند و ناکارآمدی این سیستم به ما ثابت شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه شهروندان برای تامین دارو این روزها با مشکلات زیادی رو به رو هستند، گفت: دارویار نتوانست مشکلات این حوزه را برطرف کند و ناکارآمدی این سیستم به ما ثابت شد.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، علی بابائی کارنامی افزود: یکی از مشکلات اصلی شهروندان تامین داروی مورد نیاز بیماران خاص ‌مانند افراد مبتلا به هموفیلی است و این بیماران و خانواده‌هایشان این روزها برای تامین دارو با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند.

وی درباره تاثیرگذاری راهکارهایی که برای حل مشکلات بازار دارو به کار گرفته شده است، نیز‌ توضیح داد: طرح دارویار در این خصوص اجرا شد. اما به قول معروف جواب نداد و ناکارآمدی این سیستم به ما ثابت شده است، زیرا سبب ایجاد نارضایتی‌هایی در جامعه شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه حدود 200 قلم دارو در کشور دچار کمبود است، ادامه داد: در حوزه دارو با مشکل تامین مواد اولیه و منابع مالی برای شرکت‌های تولید کننده مواجه هستیم. علاوه بر این داروهای تولید شده نیز باید با شاخص‌های عادلانه‌ای در اختیار مردم قرار گیرد.

بابائی تاکید کرد: چنین ‌مسائلی سبب ایجاد مشکلات زیادی در‌ حوزه دارو شده است و به نظر می‌رسد این مشکلات ادامه خواهد داشت.

وی درباره راهکارهای مجلس برای کاهش این مشکلات نیز بیان کرد: ‌ مدیران وزارت بهداشت و درمان، اقتصاد و  گمرک به مجلس دعوت شدند تا بتوان مشکلات این حوزه را برطرف کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: در جلسه‌ای که با حضور این مدیران برگزار شد بر لزوم  تامین ارز و کاهش ‌تعرفه‌های گمرکی تاکید شد.

بابائی در پاسخ به این پرسش  جام جم آنلاین مبنی بر اینکه با توجه به ادامه دار بودن مشکلات در حوزه دارو و درمان آیا بحث استیضاح وزیر بهداشت و درمان دوباره در مجلس مطرح  خواهد شد؟ نیز گفت: بعید می‌دانم که نمایندگان مجلس دوباره وارد چنین فضایی شوند، مگر اینکه اتفاق خاصی در این حوزه بیفتد.

وی ادامه داد: ابزارهای نظارتی اما همچنان فعال خواهند بود و چنانچه حقوق مردم زیر پا گذشته شود، نمایندگان از ابزار نظارتی استفاده خواهند کرد. اما سیاست این است که بین دولت و مجلس برای رفع مشکلات شهروندان تفاهم ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها